Hei! Velkommen til min blogg!

Ser du noe du liker/ønsker? Ta gjerne kontakt på solvi.normann@hotmail.com eller sjekk ut min epla- butikk via linken øverst på venstre side.

mandag 21. november 2011

Redesign på høyt nivå

Først ut er ammeinnlegg. Kan kan ikke fatte og begripe hvor jeg har gjort av alle ammeinnleggene i ull fra de forrige ammeperiodene mine, nå har vi lett huset rundt, og jeg begynner rett og slett å lure på om jeg har gitt de bort eller kastet de ( sannsynligheten er stor da jeg ikke hadde tenkt å ha flere barn..he he) ihvertfall har jeg sydd nye idag. Jeg synes det er forferdelig dyrt med ammeinnlegg i ull, og ull må man ha når man får på vinterstid..bank i bordet - aldri hatt brystbetennelse, men en gang kan det skje alikavel. Jeg synes det er også vanskelig å finne ulljersey som er myk og god og ikke klør, så idag var jeg å rotet i redesign klæra jeg har liggende, og der fant jeg en genser i tynn merino ull, og en tynn ull genser i lammeull. Tok et par innlegg i ull jeg kjøpte om lørdag og tegnet rundt (dobbelt stoff) jeg har kun brukt ermene på genserene, så jeg kunne nok sydd enda flere hvis jeg hadde brukt hele genseren, for man trenger jo mange hvis man lekker som en sil:-) Så kantet jeg rundt med overlocken, kjapt og enkelt prosjekt når man "såvidt" rekker frem til symaskinen pga stor mage:-) Så fikk jeg en ide idag om å lage skåler i LP plater, det er mange som gjør dette, så det er ikke noe "WOW" prosjekt, men morro var det alikavel...mannen i brukthandelen holdt på å falle i bakken når jeg sa hva jeg skulle bruke de til, spørs om ikke jeg må ta med meg en skål bort til ham å vise, hadde jo vært et genialt prosjekt for de som jobber der, dette er en vernet bedrift hvor det jobber mennesker som er psykisk utviklingshemmet eller andre ting som gjør at de ikke kan jobbe i vanlige bedrifter


Ha en fortsatt fin kveld :-)


2 kommentarer:

  1. Kule skåler, jeg har ikke sett sånne før jeg! :-) Hadde de mye fint på gjenbruk'n? Nå er lampa skrudd ned, så bare å komme innom å hente, har ikke hatt tid til å levere den! ;-) Gidder du å gå inn å bestille dørmatta, så ikke noen andre bestiller den, og jeg får dobbeltbooking-trøbbel! :-) Ha en fin uke, håper snuppa snart finner veien ut.. ;-) KLEM

    SvarSlett
  2. jeg og har laget slike, det er veldig morsomt å se hvordan noe så "lite" kan bli noe så flott i grunnen.. bra blogg du har.. :) mvh

    SvarSlett