Hei! Velkommen til min blogg!

Ser du noe du liker/ønsker? Ta gjerne kontakt på solvi.normann@hotmail.com eller sjekk ut min epla- butikk via linken øverst på venstre side.

lørdag 16. mars 2013

Oppskrift/ DIY på heklet "eggeglass"

Manias sin oppskrift på heklet eggeglass.
Garn: Bomull sport fra spar kjøp
Nål nr 3

Eggeglasset hekles i 2 deler, del 1 som ligger på bordet som ser ut som en blomst. Del 2 som er egget står i. Begynner på Del 1
1. Begynn med 25 lm, ta sammen med en kj.m i første lm.
2. 2 lm, så videre 1 st.m i hver lm omgangen ut, avslutt med 1 kj.m.
3. 5 lm, hopp over to st.m fra forrige omgang, gjenta omgangen ut, 9 "luftbuer" tilsammen. Avslutt m 1kj.m
4. 7 st.m i hver "luftbue", kj.m mellom hver luftbue. Gjenta gjennom alle luftbuene. Avslutt m kjedemaske. Klipp tråden.
5, bytt farge, 1 fm rundt hele. Avslutt med kj.m, klipp tråd.


Del 2
1. Magisk ring
2. 7 fm i ringen
3. Øk i hver maske =14 m
4. Øk i hver 2.m = 21 m
5. Fm i hver fm runden rundt.
6. Fm i hver m, men i BAKRE MASKELEDD( dette er overgangen fra bunnen og til selve "posen".) avslutt m en kj.m.
7. Fm i 8 omganger. Klipp tråden.

Monteringen av "posen" på "blomsten. Posen monteres inni midten av blomsten. Jeg heklet den på med fm, heklet den sammen med lm i midten av blomsten og den kanten som ble laget når jeg heklet i bakre maskeledd. Fm rundt hele, avslutt med kj.m. Fest alle tråder. Evt en liten blomst på som pynt :-)

VOILA! Eggeglass ferdig :-) håper det var en forståelig oppskrift :-)

4 kommentarer:

  1. denne skal jeg prøve.
    så snill du er som legge ut oppskrift :o)
    klem pia

    SvarSlett
  2. Tusen takk for en kjempefin oppskrift. :)

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig oppskrift. Dette blir påskegave til foreldre og svigerforeldre i år. :-) Og så skal jeg selvfølgelig lage noen til meg selv. :-)

    SvarSlett
  4. tusen takk for en fin ide till påskepynt og nyttesak. Den skal jeg hekkle

    SvarSlett