Hei! Velkommen til min blogg!

Ser du noe du liker/ønsker? Ta gjerne kontakt på solvi.normann@hotmail.com eller sjekk ut min epla- butikk via linken øverst på venstre side.

mandag 19. september 2011

Sparkebukse, lue og Torky!































Ja idag har det blitt litt av hvert, eller den tørkerull holderen har jeg ikke laget idag, den sammen med 3 andre laget jeg da, i forskjellige farger. Og nå har vi bare 2 igjen selv, andre er gitt bort i gave. Disse er sydd i voksduk, glidlås i toppen for å bytte ut tørkerullen. Gardinring på toppen for å få ut papiret. Og jeg må si at jeg er blitt helt avhengig av å ha denne på spisebordet. Vi bruker ufattelig mye tørkepapir, før brukte vi kun servietter..men det ble jo veldig dyrt i lengden...og ikke spesielt miljøvennlig heller :-() Bruker dere masse tørkepapir under måltidene? Eller er det bare vi som griser så fælt?? :-))


Sparkebuksen har jeg sydd idag, måtte bare sette saksen i det søte chenille stoffet fra S&S som jeg kjøpte i forrige uke, inrømmer at jeg faktisk trodde at det marineblå skulle være brunt... men etterhvert som jeg har blitt vant til disse to fargene sammen synes jeg de er ubersøte :-) mønsteret til sparkebuksen er også fra S&S, dette kjøpte jeg for noen år siden, str 50, som er til mageboern vår. Sjekk de nydelige trykk-knappene som jeg har brukt! Hjerteknapper.. disse kjøpte jeg hos www.lykkedragen.no for ikke lenge siden...kjøpte samtidig knappepresse(har før brukt tang, men pga jeg har nedsatt kraft i armene så ble det litt problematisk for meg å bruke tangen)


Siste ting jeg har sydd i dag er lue til Nichlas, det er til tider skikkelig surt her på Sørlandet nå..i helgen var det skikkelig storm, regn og "dritt". Og jeg er skikkelig hønemor når det kommer til Nichlas ang hodeplass, med hensyn til ørene hans. Så i morgen skal denne bli med i barnehagen hans med beskjed om at den skal brukes på "sure" dager. Luen er sydd i chenille på yttersiden, og naturfarget fleece inni. Luen kan brukes på begge sider da den er vrengsydd slik at ribben tett inntil ansiktet er sydd i mellom lagene.


Ble et langt innlegg dette, men men.. Takk for nye følgere som legger seg til, legg gjerne igjen et spor så besøk jeg bloggen din tilbake.-) Ha en fortsatt fin mandagskveld!

Klem
t

5 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget!! Knall søte knapper! Gratulerer med presse! Nå blir sikkert jeg og fristet....;)

    SvarSlett
  2. torky!!!!!så stilig og for en god ide!!!!
    sånn vil jeg å lage :)

    SvarSlett
  3. Den torky-saken var bare kjempesmart! Tror jeg også må prøve meg på noe sånt. Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Så gøy at jeg kan inspirere:-) skal love dere at dere kommer ikke til å angre på å ha slik en på bordet under måltidene:-) fytti katta å vi griser! Hahahahah og så er de jo søte i tilegg:-)

    SvarSlett
  5. har du tegnet mønsteret eller har du funnet det en plass???? :)

    SvarSlett